RKS+CAN Adapter für CAN-Bus Sniffing
CAN-Interface
CAN Hardware, CAN Software, CAN Protokolle - CAN-Bus Forum für Dein CAN-Bus Projekt. CAN-Bus und Elektronik.

ME17.2 Drivetrain Messages


 
Neues Thema beginnen Auf Beitrag antworten Weitergeben, Thema teilen Lesezeichen setzen Druckansicht CANhack.de - Übersicht » Motor CAN
Autor Nachricht
da40flyer



CAN Hacker seit: 19.01.2017
Beiträge: 3
Karma: +0 / -0   Danke, gefällt mir!


Kostenloser Account, kein CAN Entwicklungs-Support

Beitrag19-01-2017, 0:32    Titel: ME17.2 Drivetrain Messages Antworten mit Zitat

Has anyone compiled the drivetrain can messages for an ME17.2? My vehicle is a 2012 CC Sport. I am specifically interested in the DSG messages for Park, Reverse, Neutral, Sport, +tiptronic, -tiptronic.

I have pulled some data. Looks like ID 540 is for Park, Reverse, Neutral, and Sport. But I have not been able to find the messages for a paddle upshift or paddle downshift.

Thanks,
David
Nach oben CAN Hacker - Profil anzeigen Private Nachricht senden  
da40flyer



CAN Hacker seit: 19.01.2017
Beiträge: 3
Karma: +0 / -0   Danke, gefällt mir!


Kostenloser Account, kein CAN Entwicklungs-Support

Beitrag19-01-2017, 16:05    Titel: ME17.2 Drivetrain Messages Antworten mit Zitat

Correction, CANID 540 appears to just be for the dash to display the gear.
ID 448 appears to be the actual gear change message. Can someone confirm this?

My project: I am installing a VW 2.0TSI with DSG into my Lotus Exige. I want to remove the physical gear select lever and replace with a electronic dial.

My problem: when it is in a particular gear, PARK for instance, the can message is:

ID B1 B2 B3 B4 B5
448 82 0 FF 1F 70

but bytes 3 & 4 are constantly changing. What message would I write out?

Data for "PARK" attached.

Thanks.



Du bist nicht berechtigt diese Datei(en) zu sehen, logge Dich ein bzw. registriere Dich für erweiterte Rechte oder Status-Updates.



Zuletzt bearbeitet am 19-01-2017, 18:46, insgesamt 4-mal bearbeitet.
Nach oben CAN Hacker - Profil anzeigen Private Nachricht senden  
Paulius
Hacker
Hacker


CAN Hacker seit: 13.11.2013
Beiträge: 61
Karma: +7 / -0   Danke, gefällt mir!


CAN Support

Beitrag20-01-2017, 8:41    Titel: ME17.2 Drivetrain Messages Antworten mit Zitat

Yes, you're checking correct ID. This ID is for gear selector.
In your log i see you're in "parking".
Last byte - 0x70.
Gear is high nibble, so mask 0xF0. And its inverted. SO in your case is 0111xxxxb --> 1000xxxxb. That mean P.
D should be - 0101xxxxb..

Byte2 (in your case B3, i'm always counting from 0) is Test result from second ID.
Byte3 low nibble - simple counter.

Byte3 bit4 - test active flag - 0-test result invalid, 1-test result valid.
Byte3 bits 7..5 - free.
Nach oben CAN Hacker - Profil anzeigen Private Nachricht senden  
da40flyer



CAN Hacker seit: 19.01.2017
Beiträge: 3
Karma: +0 / -0   Danke, gefällt mir!


Kostenloser Account, kein CAN Entwicklungs-Support

Beitrag20-01-2017, 15:07    Titel: ME17.2 Drivetrain Messages Antworten mit Zitat

Thank you!

One thing I do not understand is: "Byte2 is the test result from 2nd ID"

Can you explain this in more detail?

-David
Nach oben CAN Hacker - Profil anzeigen Private Nachricht senden  
Neues Thema beginnen Auf Beitrag antworten Weitergeben, Thema teilen Lesezeichen setzen Druckansicht CANhack.de - Übersicht » Motor CAN
Ähnliche Fachartikel und Themen
Thema Community Bereich
Keine neuen Beiträge KCANMonitor - Speichern v. Logs und senden von Messages CAN Softwaretools und Software
Keine neuen Beiträge Mit "Can-USB-Kit" Messages an RNS510 schicken CAN Softwaretools und Software
Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.